Marketing automation

Waarom marketing automation?

Voordat een prospect overgaat tot een aankoop doorloopt hij/zij drie verschillende fases, de zogenaamde customer journey. Om zoveel mogelijk prospects te laten converteren, is het belangrijk dat je relevante content voorziet voor elk van deze fases en deze dan op het juiste moment en via het juiste kanaal aan de juiste persoon bezorgt.

  1. Awareness: de prospect realiseert zich dat hij een probleem heeft, bijvoorbeeld “mijn fiets is kapot”. Tijdens deze fase informeer je over welke mogelijkheden er zijn om het probleem op te lossen.
  2. Consideration: de prospect definieert zijn probleem en gaat op zoek naar de oplossing, bijvoorbeeld “ik wil een nieuwe fiets kopen”. Tijdens deze fase is het de bedoeling om je prospects meer te leren over de verschillende opties die ze hebben, zodat ze hun keuzes kunnen verkleinen en dichter bij een definitieve aankoopbeslissing komen.
  3. Decision: de prospect heeft de ideale oplossing voor zijn probleem gekozen, bijvoorbeeld “ik wil online een nieuwe elektrische fiets kopen in Brussel”. Hier probeer je de prospect te motiveren tot een doordachte aankoop.

Hier kan marketing automation je helpen. Het stelt je namelijk in staat jouw klant te bereiken met een specifieke en doeltreffende boodschap op dat moment dat hij/zij nood heeft aan deze informatie.

Hoe pakt Webmeister dat aan?

We starten met een intakegesprek waarin we alles te weten komen over jouw onderneming, jouw ideale klant en zijn customer journey. Vervolgens bepalen we per fase de strategie, de boodschap en het online kanaal. Als alles glashelder is, zetten we de geautomatiseerde communicatieflow op in het marketing automation platform Mautic en rapporteren we regelmatig over de opbrengsten.

Interesse? Contacteer ons vrijblijvend!